solosmarket

solosmarket

سولوس راهی برای خرید اسان اینترنتی
solosmarket

solosmarket

سولوس راهی برای خرید اسان اینترنتی

پل نامرئی در هلند



نه! چشمانتان شما را فریب نمی دهند. آبگیر به راستی به دو قسمت تقسیم شده است. پل خارق العاده "سانکن" در هلند، راه بی نظیری پیش پای بازدیدکنندگان قرار می دهد برای رسین به خندق قرن هفتم هلند. پل موسی که توسط معماران طراحی شده است به ظاهر آب های اطراف دژ موسی را به دو قسمت تقسیم کرده و امکان عبور عابران را از میان آب فراهم می کند. این پل استعاره ای از گذر حضرت موسی و یارانش از دریای سرخ است که از تکنولوژی های مقاوم بهره برده و از چوب آکویای دارای استاندارد PEFC و FSC ساخته شده است.

در قرن 17 میلادی و به منظور حفاظت و جلوگیری از حمله اسپانیا وفرانسه یک سری خندق و دژ در سواحل آبهای برابانت هلند ساخته شد.

دژ Roovere توسط خندق های کم عمق محاصره شده بود . برای رژه ارتش زیادی عمیق و برای عبور قایق ها زیادی کم عمق بود. در عوض دژ تا حالا از هرگونه تجاوزی مصون مانده است.

پل موسی از دور اصلا دیده نمی شود .زمانی که سطح آب داکد و یکسان بوده و برگ درختان در آن منعکس می شود .

جریان آبگیر پیوسته و یک دست به نظر می رسد.زمانی که به آبگیر نزدیک می شوید به نظر می رسد که پل و دیوارهایش آب را از وسط به دو نیم تقسیم کرده اند.

در ابتدا پل هم سطح زمین بوده و به مرور به عمق زمین می رود.برای دیواره های آن از چوب ضد آب استفاده شده است و کف و پله ها نیز بین آنها قرار دارد.کناره های پل از چوب آکویا و برای کف آن از چوب فشرده استفاده شده است.چوب آکویا طی پروسه ای به ماده ای غیر سمی تبدیل می شود که از فساد قارچی آن جلوگیری کرده است. بنابراین ماده ای ایده آل برای پل "سانکن"است . عابران پل موسی نه تنها شانس عبور از آبگیر را بدون خیس شدن دارند ، بلکه می توانند تلاش تاریخی مردمان منطقه برای دفاع از خاکشان را ببینند.(سولوس)



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.